רחוב אבן גבירול 69, תל אביב 03-45798720

מאמרים

איך לכתוב תוכן בשנת 2020

זה לא סוד שחברינו בגוגל אוהבים לשנות באופן מתמיד את אלגוריתם החיפוש שלהם. אם כללי המשחק משתנים כל הזמן, אז איך אתם אמורים להרכיב אסטרטגיה מנצחת?

הנה החדשות הטובות: הכללים הבסיסיים של קופירייטינג ל- SEO הם כאן כדי להישאר. ישנן מספר פרקטיקות אשר מאז ומעולם הוכיחו את עצמן מבחינת SEO והן תקפות גם בזמנים בהם גוגל משנה את האלגוריתם שלה.

להלן מספר כללי קופירייטינג חיוניים שיעזרו לכם להצליח בשנת 2020:

  • להבין (ולהתאים) את כוונת מילות המפתח
  • הדגישו את הנושא 
  • הימנעו ממילוי מילות מפתח
  • דברו את שפת הקהל שלכם
  • בחרו כותרות מושכות ומעניינות
  • מקדו מילות מפתח נלוות

1.להבין (ולהתאים) את כוונת מילות המפתח

בעת הכתיבה שלכם התייחסו לסיבה שאנשים מחפשים את מילת המפתח בה אתם רוצים להתמקד. באופן כללי, ישנם שלושה סוגים רחבים של כוונת מילות מפתח:

מידע: המשתמש רוצה ללמוד עוד על משהו, כמו נושא, מוצר או תעשייה. 

ניווט: המשתמשים רוצים לבקר באתר או בדף אינטרנט ספציפי. 

מסחרי: המשתמש רוצה לקנות מוצר או שירות. 

מכיוון שזה האינטרס של גוגל לספק למשתמשים שלה תוצאות חיפוש מתאימות לכוונות שלהם, זה מתגמל את המשווקים שיודעים איך להתאים את כוונת מילות המפתח. 

בין אם אתם כותבים עותק לדף הבית שלכם, לפוסט בבלוג או לתיאור מוצר, קופירייטינג יעיל של SEO מתחיל בהערכה לחשיבות כוונת מילות המפתח. חשבו היטב מה המשתמשים מחפשים ואז עשו כמיטב יכולתך כדי לתת להם את זה.

2. הדגישו את הנושא

כאשר אנו מדברים על קופירייטינג של SEO, עלינו לזכור את המטרה הסופית: ליצור תוכן רלוונטי. תוכן רלוונטי, אחרי הכל, הוא הדברים שגוגל מציבה בראש התוצאות האורגניות.

אף על פי שיצירת תוכן רלוונטי נוגעת במידה רבה לכוונת מילות מפתח, זהו לא השיקול היחיד; חשוב גם להוכיח לגוגל שהתוכן שלכם מקיף את הנושא בצורה מעמיקה ומקיפה. דרכים יעילות להוכיח את הרלוונטיות של התוכן שלכם היא לענות על שאלות ולתת דוגמאות מפורטות. קחו לדוגמא את האתר https://www.hamazgan.co.il/ אשר מקיף את הנושא טכנאי מזגנים בחיפה בצורה מאוד רלוונטית ומקיפה. האתר נותן דוגמאות לשירותים נפוצים, נותן טיפים ועונה על שאלות רלוונטיות.

3. הימנעו ממילוי מילות מפתח

כדי שנהיה ברורים, יש הבדל חשוב בין הגדלת צפיפות מילות המפתח לבין מילוי מילות מפתח.  בעוד שהראשון היא דרך הוגנת ויעילה להפגין את הרלוונטיות של התוכן שלכם, האחרון הוא סוג של רמאות מיושנת שאיננה עובדת יותר.

4. דברו את שפת הקהל שלכם

בעת כתיבת התוכן שלכם השתדלו כמה שיותר לדבר בשפת הקהל שלכם – לחקות את המילים והביטויים שהם משתמשים בהם בחיפוש אחר התשובות שאתם מנסים לספק. שלבו חלק מההצעות הללו לתוכן שלכם והקופירייטינג שלכם יקבל דחיפה אדירה.

5. בחרו כותרות מושכות ומעניינות

הקדישו זמן ניכר לסיעור מוחות בכותרות. זה אולי מרגיש כמו בזבוז זמן בהתחלה, אבל אתם תשמחו שעשיתם את זה כאשר ה- CTR האורגני שלכם ירקיע שחקים וכמות הצפיות שלכם תלך ותגדל.

6. מקדו מילות מפתח נלוות

באופן אידיאלי, חלק ניכר מהתוכן שלכם ידורג במספר מילות מפתח. השקיעו זמן בחיפוש מילות מפתח וכן שאלות תומכות למילות המפתח העיקריות שלכם וכך תוכלו להיות מדורגים אף בהם. שיטה מומלצת היא לחפש בחלק של " חיפושים קשורים" הנמצא בתחתית עמוד ה-SERP. כמו כן, אתם יכולים להשתמש בכלי חיפוש מילות המפתח החינמי של גוגל למציאת מילות מפתח נלוות.

Back to top