רחוב אבן גבירול 69, תל אביב 03-45798720

מאמרים

האם SEO עדיין שווה את זה ?!

האם SEO עדיין שווה את זה ?! האם השקעה בתנועה אורגנית היא אסטרטגיה שיווקית ברת קיימא בשנת 2020 ?! האם SEO מת ?!

כסוכנות העוסקת בשיווק דיגיטלי, אלו שאלות שעומדות בפנינו מדי שנה.

אחד הנושאים העיקריים הוא שטכניקות SEO ישנות ששימשו בעבר פשוט לא עובדות כיום.

קידום אתרים התפתח בצורה דרמטית ועכשיו הוא דורש הרבה יותר מסתם תוכן מעולה.

אז האם SEO היא עדיין השקעה טובה בשנת 2020, ומעבר לה ?!

תשובה קצרה: כן!

קידום אתרים חשוב מאי פעם! זו עדיין אחת האסטרטגיות החזקות ביותר בשיווק דיגיטלי המניעות תוצאות לטווח הארוך.

בואו נצלול פנימה ונלמד מה השתנה ואיך מבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש בשנת 2020!

כיצד השתנה הדירוג של גוגל


בעבר, זה לא היה קשה מדי להיות מדורגים בגוגל, זה לא היה מאוד מתוחכם וגם לא הייתה הרבה תחרות.

כן, גוגל הצליחה להבין את התוכן באתר שלך, אבל זה לא היה חכם במיוחד.

אנשי SEO רבים הצליחו לתפעל את המידע באתרי האינטרנט שלהם כדי להיות מועדפים על ידי האלגוריתמים של גוגל. כך נולדה אמנות ה-SEO.

כיום, גוגל התפתחה ושוקלת הרבה יותר איתותים כדי לקבוע איזה אתר ראוי להיות בדרגה מספר 1.

יתר על כן, ישנם שני שינויים עיקריים שהתרחשו בשנים האחרונות:

עדכוני אלגוריתם של גוגל
שינוי בדפי תוצאות החיפוש של גוגל

עדכוני אלגוריתם

פנדה (2011) – עידכון זה אמור להעניש אתרים עם תוכן באיכות ירודה על ידי עצירת הופעתם בתוצאות החיפוש המובילות של גוגל. עם אתרים רבים שכבר חשו את זעמה של פנדה, קל לראות מדוע רבים דואגים לעתיד SEO.
פינגווין (2012) – חיה חמודה נוספת, המיועדת למטרה יחידה להטיל אימה על אתרים המציגים התנהגות ספאמית (כמו קניית קישורים כדי לשפר את הסמכות באתר).
יונק הדבש (2013) – השם נועד להיות "מדויק ומהיר" והוא נועד להתמקד טוב יותר במשמעות שמאחורי המילים. בזכות עדכון זה, גוגל יכולה כעת להבין ביטויים מורכבים על בסיס הקשר. עדכון ההימברד פירושו גם שגוגל יכולה כעת להבין מילים נרדפות כמו גם את כוונת המשתמשים הרבה יותר טוב ממה שהיא יכלה בעבר.
יונה (2014) – החיה הזו אולי קצת יותר ידידותית. עדכון האלגוריתם של היונה אמור לספק תוצאות חיפוש מקומיות מועילות, רלוונטיות ומדויקות יותר.
עדכון ראשון למובייל (2015) – בשנת 2015 פרסמה גוגל עדכון גדול, שנועד לתת דחיפה לאתרים ידידותיים לנייד. עם עדכון זה, גוגל עומדת בראש מהפכה בעולם הדיגיטלי. זה מייצג מעבר פרדיגמה מדסטופ לנייד ראשון.
רנק בריין (2015) – מכונות משתלטות! אחת המהפכות הגדולות במנועי חיפוש, RankBrain הוא אלגוריתם למידת מכונה (AI) המסייע לגוגל לעבד ולהבין שאילתות חיפוש. בקיצור, RankBrain מציגה את האלגוריתם בכוחות עצמו. בהתאם למילת המפתח, RankBrain יגדיל או יפחית את החשיבות של קישורים נכנסים, טריות התוכן, אורך התוכן, סמכות הדומיין וגורמי דירוג אחרים.
ברט (2019) – ייצוגים המקודדים לכיוון הדו כיווני מהשנאים (BERT) היא טכניקה מבוססת רשת עצבית לעיבוד שפה טבעית (NLP). מודל חדש זה שפותח לאחרונה על ידי גוגל, משמש להבנת שפה טבעית טובה יותר על ידי עיבוד מילים ביחס לכל המילים האחרות במשפט. עדכון BERT עוזר לגוגל לשקול את ההקשר המלא של מילה ולשפר את הבנת הכוונה שמאחורי חיפוש, בדומה שבני אדם יכולים להבין אחד את השני. מלבד היכולת של העדכון לעזור למשתמשים עם תוצאות חיפוש מועילות יותר, הוא יוצר אתגר חדש עבור אנשים בתעשיית ה- SEO מכיוון שאתה לא באמת יכול לבצע אופטימיזציה ל- BERT, לפחות לא כמו בעבר. כדי לרתום את כוחה של BERT עליכם לכתוב תוכן יוצא מן הכלל התואם את כוונת החיפוש של המשתמשים.

שינוי בתוצאות חיפוש

דף תוצאות החיפוש של גוגל שופץ מחדש.
פעם ניתן היה לראות רק דירוגים אורגניים, כאשר התחרות היחידה היא מודעת Google AdWords מדי פעם, שעלולה להופיע מעל הדף שלך.

כעת, העמוד הראשון של גוגל מכיל כל כך הרבה יותר. חלק מהתכונות החדשות הללו מופיעות בהתאם לשאילתת החיפוש שלך.

דף תוצאות החיפוש החדש נועד להגיב לשאילתת החיפוש של המשתמש הרבה יותר מהר, עם מידע ומקורות שימושיים יותר.

להלן כמה מהרכיבים והשינויים החדשים העיקריים של Google SERP:

מודעות גוגל
קטעי טקסט מוצעים
חבילות תמונה
כרטיסי ידע
לוחות ידע
חבילות מקומיות
תיבות חדשות
שאלות קשורות
ביקורות
תוצאות קניות
קישורים לאתר
ציוצים
תוצאות וידאו

האם SEO שווה את זה ?!


SEO אינו מת, אך כמה מהטכניקות הישנות פשוט לא עובדות יותר.

עדכוני האלגוריתם של גוגל אמורים רק להיפטר מתוכן באיכות ירודה, אשר גם ככה אין לו מקום בדף מספר 1 של SERP.

כן, העיצוב המחודש בדף תוצאות החיפוש של גוגל פירושו שהדירוג האורגני שלך צריך להתמודד על קליקים עם יותר אלמנטים. אך יחד עם זאת הם גם מביאים הזדמנויות חדשות לתוכן, תמונה, ווידאו, וכמובן SEO באיכות גבוהה.

נוהלי SEO ספאמיים ששלטו בעבר בעבר כבר לא יעבדו. לדוגמה:

קישורים נכנסים לספאם לאתר שלך.
העתקת תוכן ממקור אחר
מילוי מילות מפתח
אתרים איטיים ולא אמינים
אתרים שלא מותאמים במכשירים ניידים
כותרות קליקבייט

עם כל כך הרבה עדכונים וטוויסטים באלגוריתמים של גוגל, כמה טקטיקות SEO ישנות יותר ששמשו בעבר להנעת אתרים לדירוג העליון, פשוט לא עובדות.

כיצד לעשות קידום אתרים ב- 2020 לדירוג מספר 1 בגוגל


קידום אתרים בפועל הופך ליעיל יותר, כאשר 82% מהמשווקים מדווחים כי יעילותו נמצאת במגמת עלייה, ו -42% מקבוצה זו מצהירה כי היעילות הולכת וגוברת באופן משמעותי.

על ידי הבנת האופן בו גוגל עובדת, תוכלו לנצל את הידע הזה ולגרום לו לעבוד לטובתו.

ישנם שלושה אספקטים חשובים בדירוג של גוגל:

חווית משתמש נהדרת (UX)
תוכן באיכות גבוהה
סמכות אתר


עליכם לבצע אופטימיזציה של כל חלק באתר שלכם כדי להתיישר עם מה שגוגל מחשיבה UX נהדר ותוכן איכותי. זה למעשה SEO.

כדי להיות מדורגים גבוה ב- Google בשנת 2020, עליך לבצע שני סוגים של קידום אתרים:

מיטוב בדף
מיטוב מחוץ לדף

מיטוב בדף
SEO מסוג זה מתבצע באתר שלך; יש לך שליטה מלאה על התהליך והתוצאה הסופית. ניתן לחלק את ה- SEO בדף לשני חלקים נוספים:

קידום אתרים טכני – זה כולל שיפורים בביצועי האתר שלך ו- UX כגון: אתר ידידותי לנייד, מהירות טעינה מהירה, ארכיטקטורת אתרים נכונה, Sitemaps, יישום סימון סכמות (חשוב לאותם תכונות SERP חדשות), התקנת אישור SSL , וכו.
אופטימיזציה של תוכן – מתחיל במחקר מילות מפתח כדי למצוא נושאים שסביבם תשתמש כדי ליצור את התוכן שלך. אתה יכול להשתמש בכלים כמו Ahrefs, מתכנן מילות המפתח של גוגל ו- Ubersuggest בשביל זה. לאחר שתמצא את נושא היעד שלך, אתה ממטב אותו עם תגיות כותר ותיאורי מטה, H1, H2, H3 … כותרות, צפיפות מילות מפתח, SEO לתמונות, קישור פנימי וחיצוני וכו '.
אתה יכול ללמוד כיצד לבצע אופטימיזציה בדף באתר וורדפרס שלך באמצעות התוסף Yoast SEO.

מיטוב מחוץ לדף
קידום אתרים מחוץ לדף מכונה לעתים קרובות בניית קישורים.

תהליך זה מתבצע מחוץ לאתר שלך ואין לך שליטה רבה עליו. מטרתו היא להגדיל את סמכות האתר בנישה שלך.

קישורים נכנסים

סמכות גבוהה יותר פירושה שאתרים אחרים מפנים לדפים שלך, ומסמנים ל- Google כי התוכן שלך איכותי. הדבר הטוב ביותר הוא ליצור תוכן מדהים ולקבל קישורים (aka קישורים נכנסים) מאתרים אחרים.

Back to top