רחוב אבן גבירול 69, תל אביב 03-45798720

מאמרים

קונה היזהר: האמת על קניית עוקבים באינסטגרם

בין אם אתם מנסים להפוך לסלבריטאים ברשתות החברתיות או פשוט לחפש להפיץ מודעות למותג באינסטגרם, זה יכול להיות מפתה לקחת קיצורי דרך בכל מקום שתוכלו על מנת להרחיב את הקהל שלכם, כולל 'לקנות' עוקבים באינסטגרם.

הנה, המשכנו וסיקרנו את כל השאלות שיש לכם לגבי קניית עוקבים באינסטגרם כדי לתת לכם מושג טוב יותר על האופן שבו זה עובד בפועל. בדקנו גם את היתרונות והחסרונות, כך שתוכלו להחליט בעצמכם אם זה מהלך טוב עבור המותג שלכם.


האם אתם יכולים לקנות עוקבים באינסטגרם?

כן, אתם יכולים לקנות עוקבים באינסטגרם. יש שפע של שירותים זולים זמינים המאפשרים לך לרכוש 1,000 עוקבים במחיר של עד $ 10 דולר בלבד. אבל אתם משלמים רק עבור מספר. רבים מהעוקבים האלה הם בוטים או חשבונות לא פעילים, מה שאומר שהם לעולם לא יעסקו בפוסטים שלכם.

1,000 עוקבים נראים כמו עסקה טובה במחיר של לאטה קטנה של סטארבקס. אבל כמובן, אם זה באמת היה כל כך זול וקל, כולם היו עושים את זה. אז מה המלכוד? האם קניית עוקבים באינסטגרם היא חוקית ובטוחה עבור העסק שלכם? האם מדובר בהשקעה משתלמת?

הסיבה העיקרית לכך שקניית עוקבים באינסטגרם יכולה להתגלות כהשקעה מבוזבזת היא מכיוון שהחשבונות שאתם עוקבים אחריהם לעיתים קרובות אינם אמיתיים.

איך קונים עוקבים אחרי אינסטגרם

הרוב המכריע של העוקבים הניתנים לרכישה הם בוטים או חשבונות לא פעילים. ככה זה עובד:

ספקי החסידים המזויפים
קניית עוקבים מזויפים באינסטגרם היא הרבה יותר קשה עכשיו מאשר לפני כמה שנים. למה? אינסטגרם מכה בחשבונות המפרים את תנאי השירות שלהם. מה שהיה בעבר די מעל הלוח הוא עכשיו חידה. על מנת לקנות עוקבים באינסטגרם בימים אלה, תצטרכו להכיר מישהו שיוכל לספק לכם קשר עם ספק שבאמת יספק את הרובוטים – כלומר עוקבים – הם אומרים שהם יעשו זאת.

אבל מה קורה לאחר ששילמתם עבור העוקבים שלכם? בהנחה שהספק הוא לגיטימי (לגיטימי ככל שיכול להיות עבור שירות מסוג זה) תחכהו בין מספר דקות למספר ימים לעוקבים שלכם לטפטף פנימה. המוכרים מציגים את העוקבים שלכם לאורך זמן כדי לא להתריע בפני אינסטגרם שמשהו חשוד קורה ברגע שיש לכם עוקבים אוטומטיים חדשים, אל תצפו להרבה. העוקבים האלה לא יעשו הרבה מדדי מעורבות.

כשאתם קונים עוקבים באינסטגרם אתם משלמים על מספר בלבד. מעורבות אינה מובטחת, ואפילו לא סבירה.

בוטים באינסטגרם
בוטים באינסטגרם נמצאים בכל מקום – סביר להניח שנתקלתם בכמה מהם היום לבד. ישנן חברות שם אשר ביצעו אוטומטית את תהליך יצירת הרובוטים עד כדי כך שיוכלו למכור את הרובוטים האלה כעוקבים. במקרים מסוימים, הרובוטים עשויים אפילו לקבל את זהותו של אדם אמיתי, באמצעות תמונות ושמות גנובים.

בהתאם לשירות, חשבונות דמה אלה עשויים אפילו להיראות אורגניים, ופועלים על אוטומציה לשיתוף ולייקים של תוכן. חלקם אפילו ניתן לתכנת כדי שייצרו תוכן. עם זאת, מכיוון שהם אינם אנשים אמיתיים, לא יהיה להם יחס עוקב-אחר-עוקב למראה אורגני. כתוצאה מכך, למעורבות שהם אכן מייצרים תהיה השפעה מועטה.

ללא עוקבים אמיתיים שיעסקו בתוכן שלכם, ההודעות שלכם מוסתרות למעשה מכולם פרט לקהל הלא אותנטי שלכם. בנוסף, חסידי הבוטים שלכם לא ידונו במותג שלכם בחיים האמיתיים עם חברים או בני משפחה, כי, ובכן … הם לא קיימים בחיים האמיתיים.

חשבונות לא פעילים
עם זאת, לא כל העוקבים המזויפים הם בוטים. יש כמה חברות שמוכרות עוקבים שהם חשבונות מקוריים.

במצב זה, החשבונות נוצרים משום שהם מנוהלים על ידי משתמשים שמטרתם היחידה היא לעקוב בתמורה או מהסיבה היחידה שהם מציעים שירות זה. ובעוד שעוקבים אלה עשויים להראות מעורבות מוקדמת, הם בסופו של דבר יהפכו לניקוז מדדי הביצועים של חשבון האינסטגרם שלכם כאשר חשבונותיהם רדומים.

אחרי הכל, אם החשבון שלהם נוצר למטרה הבלעדית למילוי בקשות החסות, לאדם האמיתי שעומד מאחורי החשבון אין סיבה מועטה להתעכב על הזנת החדשות, לקיים אינטראקציה עם תוכן או לרכוש את הסחורה והשירותים המפורסמים.

ללא אותה אינטראקציה, מספרי העוקבים שלכם מנופחים ללא שום ערך שהעוקבים האורגניים יביאו.

בנוסף לרכישת עוקבים ישירות, תוכלו גם לשלם עבור שירותים כדי לעקוב באופן אסטרטגי אחר חשבונות אחרים מטעמכם בהתבסס על העדפותיכם (מיקום, שימוש בהאשטאג, סוג חשבון ומין). באופן אידיאלי, החשבונות הבאים יבואו אחריכם.

עם אפשרות זו, סביר יותר שהעוקבים שלכם יהיו אנשים אמיתיים, אך מעורבות עדיין אינה סבירה. מכיוון שאתם אפילו לא יכולים להבטיח שהחשבונות האלה יחזירו אתכם אחורה, זו השקעה מסוכנת. מרבית החשבונות לא יעקבו אחריכם, וגם אם כן, הם כנראה לא יהיו עוקבים לטווח ארוך, נאמנים או פעילים.

האם לקנות עוקבים באינסטגרם?

זה לא רעיון טוב לקנות עוקבים באינסטגרם. העוקבים שנרכשו הם ככל הנראה בוטים או חשבונות לא פעילים, כך שהם לא יעסקו בפוסטים שלכם. פירוש הדבר שהפוסטים שלכם לא יופיעו בדפי הסקירה, או בעדכוני החדשות של הקהל האמיתי שלכם. זה גם יקשה על מדידת המדדים.

עוקבים באינסטגרם שנרכשו גם אינם מספקים ערך לטווח הארוך לתוכן הפרופיל שלכם. העוקבים שאתם קונה עשויים לתת לכם צפיות, לייקים ותגובות בשלב מוקדם לרכישתם כעוקבים, אך תשומת הלב שהם נותנים לכם עכשיו לא תהיה שם מאוחר יותר – כשתתחילו לדווח על ביצועי חשבון האינסטגרם שלכם.

וכמה עוזרים, באמת, 10,000 עוקבים שלא מעורבים איתכם? מעורבות היא המפתח לאופן שבו האלגוריתם של אינסטגרם מציג פוסטים למשתמשים. ללא לייקים או תגובות, ההודעה שלכם כנראה לא תופיע בעדכוני החדשות של הקהל שלכם, והיא גם לא תופיע בשום דפי חקר.

אתם עלולים לפגוע באמינות שלכם.
קיום הרבה עוקבים יכול לשכנע משתמשים לעקוב אחריכם באופן אורגני, אך זו לא ערובה.

זכרו את הסיכונים: כנראה שהעוקבים הללו לעולם לא יאהבו או יגיבו לפוסט, ואם תיתפסו עם המון עוקבים מזויפים, אתם עלולים להרוס את האמינות שלכם מול הקהל האמיתי שלכם.

משתמשים עשויים לשים לב שאין לכם המון מעורבות בפוסטים שלכם, מה שעלול להרתיע אותם מללכת אחריכם. אם יש לכם 10,000 עוקבים אבל רק ארבעה לייקים לכל פוסט, לא ייקח לאנשים הרבה זמן להבין שמשהו קורה.

תחשבו על זה ככה: האם הייתם ממשיך לעקוב אחר חשבון אם הייתם רואים שרוב ה"קהל הנאמן "שלהם היה חשבונות או בוטים לא פעילים? כנראה שלא. זה יכול להיראות מרמה, וולגרום לכם להאמין שהמותג לא הצליח להשיג עוקבים אותנטיים באמצעות תוכן טוב בלבד.

עוקבים באינסטגרם שנקנו יכולים לעוות את מדדי הביצועים שלכם.
כמעט ולא ניתן למדוד עד כמה קהל היעד שלכם מתחבר למותג שלכם אם אחוז גבוה מאותו קהל אינו אמיתי. איך תמדדו פוסטים שעושים טוב עם הקהל האמיתי שלכם אם אותם בוטים וחשבונות לא פעילים יטו את היחס?

אם אתם לא יודעים כמה טובים הפוסטים שכם או מה הקהל האמיתי שלכם חושב, לעולם לא תמירו את העוקבים שלכם באינסטגרם ללקוחות אמיתיים. וזה לא העניין?

בסופו של דבר, אם אתם משלמים עבור עוקבים באינסטגרם, אתם לא משלמים על עוקבים איכותיים וחיים אמיתיים. אתם משלמים עבור מספר ריק. ומכיוון שהאלגוריתם של אינסטגרם קשור במידה רבה למעורבות, ולא לעוקבים, קניית עוקבים אינה פיתרון ארוך טווח. למעשה, זה בכלל לא ממש פיתרון.

קחו את הזמן, האנרגיה והכסף שהקדשתם לרכישת עוקבים, והתמקדו במקום בבניית מערכות יחסים אמיתיות עם קהל אמיתי. אם התוכן שלכם מרתק ואותנטי, העוקבים הנאמנים שלכם יפיצו את הבשורה ויעסקו עם המותג שלכם מבלי להזדקק לשוחד.

אינסטגרם מזהה ומטהר עוקבים מזויפים.
לאחרונה, עדכנה אינסטגרם את תנאי השימוש שלה לזיהוי והסרה של חשבונות לא אותנטיים מהפלטפורמה שלה. אינסטגרם מסירה כל לייקים, עיקובים או הערות מאפליקציות צד שלישי שנועדו להגדיל באופן מלאכותי את קהלי החשבונות. בקניית עוקבים אתם מפרים את הנחיות הקהילה של אינסטגרם וזה עלול לעורר תגובה מצד מנהלי אינסטגרם.

אינסטגרם מחפשת לשמור על אינטראקציות אמיתיות באתר שלה, ולהגן על חשבונות וחוויות אמיתיים. פעילות מזויפת או קנויה מפרה משימה זו ועלולה לגרום לתוצאות, ולכן עדיף לגדל את הקהל באופן אורגני.

Back to top